25 Aralık 2013 Çarşamba

İstanbul – Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013 Tanıtım

Sizlere bugün ki yazımda İstanbul – Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013’dan bahsetmek istiyorum. Biliyorum bunu yazmakta biraz geç kaldım ama geç olsun güç olmasın demişler J. Gene her zaman ki gibi facebook aracılığıyla gönüllü arkadaşların arandığı bir ilan yayınlamışlar gene duramadım hemen atladım tabi ki J Aradan zaman geçti bir telefon Expo ofisi gönüllü olmak için başvuru yapmışsınız başvurunuz hala devam ediyor evet dedim sesim titreyerek ama şöyle bir durum var ben çalışıyorum tam zamanlı gelmem deyip telefonu kapatmış ve çok üzülmüştüm. Aradan bir ay geçti bu arada işimden ayrıldım evde kös kös otururken gene bir telefon J Expo da gönüllü olarak çalışmak ister misiniz? Koca bir evet geldi benden hemen mülakat tarihini alıp o günün gelmesini bekledim. Mülakat günü gelmişti insanları gördükçe bunca insanın arasından nasıl olacak derken evet ben gönüllü olmuştum ve hiç unutamayacağım bir serüven beni bekliyordu. Gönüllü oldum ve ilk gönüllü toplantısı için Legacy Ottoman Hotel'e çağrıldım orada bizlere Expo anlatıldı, şapka, arma, t-shirt ve güzel ikramlar verildi. Bu da ilk gönüllü resmim çok kötü ama olsun güzel hatıra sonuçta :)


O kadar anlatılacak şey var ki nerden nasıl başlayacağıma bir türlü karar veremedim. O yüzden 23 gün boyunca süren bu fuarı sizlere bölüm bölüm anlatmaya karar verdim. Belki bu fuar herkes için iki milletin kaynaşması olarak tanımlanıyor olabilir ama benim için çok daha fazla şey ifade ediyor. En başta etkinliğin özetini yapmakla başlamak istiyorum.



Etkinliğin Adı: İstanbul – Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013

Konu: Yol, Buluşma ve Birliktelik

Tarih: 31.08.2013 – 22.09.2013 (23 gün)

İçerik: Performans, Sergi, Film, Etkinlik, Sempozyum vb.

Düzenleyen: Gyeongsangbuk-do Eyaleti, Gyeongju Belediyesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi

Denetleyen: İstanbul – Gyeongju Dünya Kültür Expo 2013 Ortak Çalışma Ofisi

Yürüten: Kore Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı, UNESCO ve 18 Kuruluş

Destekçi: Posco, SK, Hyundai Motors, Samsung, LG, Nonghyeob, Daegu Bankası, vb.

Yer: İstanbul’un etkinlik alanları 

*Lütfi Kırdar Kongre Merkezi
-Kore –Türkiye ortak orkestra konseri

*Cemal Reşit Rey tiyatro salonu
-Kore – Türkiye ortak sanatı
-Şilla

*Muhsin Ertuğrul Sahnesi
-Flying

*Hilton Otel
-Kore – Türkiye geleneksel moda gösterisi

*Taksim Metro Galerisi
-Kore- Türkiye ortak resim sergisi

*TRT Meydanı
-B-Boy + Fusion Performansı
-Taekwondo Gösterisi

*Beyoğlu Sanat Galerisi
-Kore – Türkiye ortak sanatı ve Kore çay kültürü

*Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
-Kore film festivali
-Kore – Türkiye edebiyat sempozyumu

*Tophane Galerisi
- Kore – Türkiye ortak sanatı

*Eminönü Meydanı
-Kore Kültür Pavilyonu

*Beyazıt Meydanı
-Kore şirketi tanıtım pavilyonu

*Marmara Üniversitesi Sanat Galerisi
-Kore – Türkiye ortak sanatı

*Ayasofya Meydanı
- Açılış töreni ve kapanış
-Geleneksel Kore gösterileri
-Farklı ülkelerin dans performansları
-B-Boy + Fusion Performansı
-Taekwondo Gösterisi….

*Sultanahmet Meydanı
-Kore - Türkiye geleneksel kültürler deneyimi
-İpek Yolu Pazarı
-Dünya halk performansı festivali
-Gyeongsangbuk-do, Gyeongju-si tanıtım pavilyonu

*Fatih Belediye Tiyatrosu
- Dünya halk performansı festivali

*Topkapı Sarayı Müzesi
-Kore özel eşyalar sergisi

Amblemin Anlamı


-Gyeongju Expo’yu simgeleyen Şilla Birliği çağının tarihsel eseri olan Sumakse’yi ortaya koymuştur. Yanı sıra Kore ve Türkiye’yi simgeleyen bayrakları Sumakse’nin yanlarına yerleştirerek Expo’nun görkemini göstermektedir.
-Simgenin üst kısmındaki Lale Türkiye’yi alt kısımdaki bulut Kore’yi temsil etmektedir.
-İki kültürün bir araya gelip geleceği ve hayalleri yaymak için birlikte ilerleyeceği anlamına gelir.

Maskotların Anlamı



-Şilla Hwarang ve Yeniçeri’yi temel konsept olarak kararlaştırılmış ve İstanbul-Gyeongju Dünya Kültür Expo’dan iki kültürün beraber olup dünyaya açıldıklarını simgelemektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder